Komentáře uživatele POlYEKRAN

POlYEKRAN

POlYEKRAN zprava

Napsat uživateli zprávu

oblíbený

Přidat uživatele do oblíbených

  

Řadit dle:   Názvu filmu   |   Od nejnovějších

Počet komentářů: 33
Doplnění
Na filmu se jako kameraman   spolupodílel režisér   Oldřich Lipský. Jako autor a   režisér dokumentu pro   zpravodajský film byl   režisér Bohumil Musil.   Jednalo se o cestu Karla   Zemana na filmový festival v   San Francisku. Cesta   posloužila i propagaci   postavičky pana Prokouka.
Cesta k barikádám
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 8.11.2019
Umění okamžiku
,,Rozloučil jsem se Drdou a   slíbili jsme si,že o   povstání natočíme   film..já(Vávra) jsem   spěchal zpátky do National   Filmu, dohlédnout na   natáčení dokumentu, který   byl základem o pražském   povstání..roli režie,   scénáře a námětu si vzal   Otakar Vávra, důležitá   byla role kameramanů   Františka Pečenky a Josefa   čepeláka
Dálnice obřadu Pow Wow (Powwow Highway)
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 27.5.2019
Tanec na dálnicích zvaných svět
Indiánský humor je humorem,   kterému mu člověk často   obtížně porozumí..je to   jak se vnímáním   času...indián v převážné   většině chodí pozdě,   protože má čas k dispozici   a čas nemá k dispozici   jeho
I v tomto   filmu..krásně vykreslené   obrazy tancování spojující   dotyčného s jeho vizemi o   předcích nám vypráví, jak   je důležitý nadhled nad   věcmi, které nejsou   důležité...Když   Američané letěli na   Měsíc, tak se Navahů ptali,   jak zajistit návrat   kosmunautů na planetu zpátky   a uslyšeli toto: Tak tam   pošlete indiána, ten si   najde vždy cestu domů....
Fort Yuma
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 15.4.2019
Dějiny se opakují
Již samotný komentář   svědčí o jeho   autorovi/Colorado Mangas byl   zavražděn americkou   armádou, což vyvolalo u   zetů zmíněného   náčelníka z tří kmenů   Apačů odvetu..Je zajímavé,   jak čeští diváci přijali   ,,Hollywodský pohled" na   historii (autora zmíněného   komentáře omlouvají léta,   kdy to napsal.. Vedle toho i   vznikly další vesterny -   johnny Yuma popisující osud   vojáka navracejícího z   války do městečka, kde byl   jeho otec šerifem .Tento film   daleko lépe vypovídá o   vztazích v městečku   samotném, ale i o vztazích   mezi lidmi
POLYEKRAN
Ida
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 17.8.2015
Hledání otázek
Pátý film Pawela   Pawlikowskiego, který byl   natočen v klasickém formátu   a černobílý nám   představuje Polsko konce   padesátých a šedesátých   let z období tzv. ,,malé   stabilizace" a otevírá   témata, která v dnešních   Čechách nejsou příliš   známa (těch dětí, které   byly zachráněny bylo okolo   dvou stovek, motiv   zavraždění rodičů Idy v   období let 1942-1943 nebyl   ojedinělým případem,   každá země se s tímto   obdobím vypořádává po   svém). Je to dosti   podstatné, ale režisérovi   se podařilo v postavě Idy   zachytit člověka, který   hledá teprve svoji cestu a je   konfrontován s nalézáním   své pravé identity a jedinou   příbuznou (Wandou), jež ji   zbyla. Sblížení mezi dvěma   ženami, jež každá   přicházejí z jiného   břehu, ukazuje, že cesta   životem se někdy pěkně   zamotává - Idino ,,nejsem   připravena" poukazuje na   nadčasový přesah, který   spočívá v kladení otázek,   nikoliv v definitivní   odpovědi...Vertikála -resp.   otázka víry, či hledání   smyslu života je zde   konfrontována s životem v   podobě jazzového hudebníka,   který vstupuje Idě do   života. Zásadní rozkol mezi   osudem Wandy, která musela   prožít své válečné   trauma, aby patřičně   ztvrdla do podoby   prokurátorky a osudem Idy   nevidím...po pogromu v   Kielcích by málokdo měl   odvahu přihlásit se ke své   příbuzné a neemigrovat mimo   svou vlast....vnitřní   trauma,které si Wanda sebou   nese jí požírá až ji   zcela pohltí....jeden z   nejlepších záběrů filmu -   vrah obou rodičů v jámě a   ženy později hledající   rodný hrob (resp.: v hrobě   by měla sedět celá Evropa,   že tu dobu připustila viz.   konference v Evianu v květnu   1938). Neherečka Agata   Trzebuchowska zahrála svoji   roli úžastně, jako Agata   Kuleszová nebo Dawid   Ogrodnik (postava mladého   jazzmana z doby, kdy byl   polský jazz hodně mladý a   teprve mířil k budoucím   výšinám). A ještě ke   konci samotného filmu...Ida   kráčí po cestě, která   vede ke klášteru, ale my   neznáme definitivní   odpověd, protože otázky si   klade člověk at je za zdmi   kláštera nebo mimo   ně.....

POlYEKRAN - kino AERO -   srpen 2015
Inspirace
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 22.11.2019
Krása skla a poezie Karla Zemana
K filmu ,,Inspirace"   nalezl tehdy Karel Zeman   protiklad v Jaroslavovi   Brychtovi, který mu tehdy   figurky ze skla vyrobil..tento   film překročil tehdejší   dobu nejen zpracováním, ale   i poetikou barevného obrazu i   hudby..Vidění světa u Karla   Zemana bylo vizuální, ale i   doplněno o prvky komična,   takřka grotesky..
Iracionální muž (Irrational Man)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 15.9.2015
Smysl pro černý humor
Ten nelze záměru autora   scénáře a režisérovi   upřít. Filosof a profesor   bere spravedlnost do svých   rukou, zatímco na svých   seminářích cituje jednoho   klasika ze svého oboru za   druhým a znechuceným svým   dosavadním bytím a mladá   studentka je přitahována   ,,osobností   intelektuála" než-li   ten se rozhodne jednat podle   svého vidění neštastné   kolegyně, kterou deptá   nespravedlivý soudce.   Profesor se rozhodne pro jeho   odstranění a vymyslí   dokonalou vraždu...
Vše mu vyjde a on opět   našel svůj smysl života -   může jíst, může milovat,   prostě činit cokoliv až do   té doby, kdy se jeho žačka   a přítelkyně propracuje k   poznání, že smrt nebyla   náhoda, ale akce jejího   přítele, který však   odmítne se přiznat a počne   uvažovat i o její   zavraždění..
Závěr   je krásně provedený,   profesor uklouzne na baterce,   kterou pro svou milou vyhrál   předtím v lotýnce....dle   pořekadla, kdo jámu druhému   kopá, sám do ní padá   (resp. do prostoru výtahu,   který měl přinést smrt   kdysi milované osobě..ano,   komedie, ale s černým   přesahem......mluvící o   tenké hranici mezi tím,   může-li člověk sám   rozhodnouti o smrti někoho   druhého..

POlYEKRAN
Je to jen vítr (Csak a szél)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 14.9.2012
Madarský film - jJen vítr to ví
Tento snímek představuje   madarskou filmovou produkci v   tom nejlepším světle,   protože ukazuje problematiku   soužití majoritní většiny   s romskou menšinou v   středoveropském prostředí.   Vedle výborně zvládnuté   kamery
a scenáře,   který nám umožnuje sledovat   příběh jedné romské   rodiny v několika rovinách -   matky, dcery a syna a starého   dědečka. Vypovídá nejen o   těžkých podmínkách, ve   kterých romské rodiny   žijí, ale je příběhem o   aktivním přístupu k životu   i když slunce nad   protagonisty filmu právě   nesvítí. Nese v duchu drsné   poetiky, ale i lyrických   scén, kdy je zachycen obraz   nejen rozopadajících se   vztahů, ale i silných vazeb,   které jsou pro romskou rodinu   charakteristické. Je zde   nastíněn nejen obbraz   rasismu, který však může i   mít svoji odvrácenou tvář,   že i rasisty se mohou stát   příslušníci etnické   menšiny. Madarská   kinematografie měla a asi   bude i mít štěstí na   filmové režiséry a   scenáristy, což se však   nedá říci o současné   české produkci
Jeptiška (La religieuse)
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 4.4.2013
Mezi spiritualitou a svobodou
Film vyprávějící příběh   ženy ve Francii na konci 18.   století. Vypovídá nejen o   fungování klášterů i   církve, ale také o boji za   svobodu a právu na vlastní   život (matka, která dává   dceru do kláštera, kvůli   tomu, že vznikla v   nemanželském spojení,   otčím, který jako advokát   nechce riskovat skandál, tři   abatyše - a každá je jako   žena jiná, první, která   má pochopení, druhá jež   požaduje absolutní   podřízenost a třetí -   která je zmítaní vášní   ke svým věřícím sestrám.   Tedy něco mezi spiritualitou   - láskou k bohu a také   nevyjářený citový zmatek v   hlavě hrdinky. Film Jeptiška   byl natočen v polovině   šedesátých let a nesl v   sobě otisk francouzského   nového románu i francouské   filmové nové vlny.   POLYEKRAN
Klatki
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 14.11.2019
Pozor! Uwaga
Je to v Polsku populární,   plebejská, umělecká forma,   jako divadlo, ale není   prostoduchá..Její jazyk je   nový, nejednoduchý, ale to   neznamená,že by umělec se   neměl vyjadřovat způsobem,   co   nejprogresívnějším..pokou?   ?ím se točit commedii   dell´arte, pro omezený   počet milovníků polské   animace....
Královna řeky (River Queen)
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 8.7.2019
Dějiny se opakují
Novozélandský film   vypovídá o této civilizaci   daleko více než-li se   zdá...Maorskou menšinu vzali   obyvatelé na vědomí někdy   na počátku
šedesátých let. Film   vypovídá o tom, jak   probíhalo a ještě probíhá  
setkání dvou   různých kultur a na pozadí   střetů stojí obyčejné   lidské příběhy plné   strastí, tragedií a   lásky..Zdá se, že i   filmová tvorba na Novém   Zelandu je životu blíž,   než-li filmy natáčené   zde..
Laterna magika II.
 
Přidáno: 20.11.2019
Mezi proudy
Odchod Alfréda Radoka a jeho   odvolání v červenci 1960   vyvolalo nesoulad mezi   režisérem a spoluautory:   Miloš Forman:na Radokovi mi   vždy záleželo, ale na tohle   gesto jsem neměl..Neměli   jsme odvahu ani Já, nebo   Roháč se Svitáčkem.   tantiémy byly rozděleny bez   ohledu na Radoka a o posudek   byl požádán Elmar Klos..
Leviatan (Leviafan)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 11.2.2015
Film o spravedlonosti
Zjagincův film vypráví o   životě v dnešní   společnosti, jak již bylo   napsáno může se odehrávat   kdekoliv na této planetě,   ale důležité je, že ruská   kinematografie kontinuálně   na sebe navazuje   (připomenutí na Tarkovského   a Rubleva ve filmu není   otázka náhody, je   příkladem k čemu se   režisér ve filmu   hlásí...hlavní hrdina zde   prohrává nejen se starostou,   ale s těmi, kdo drží   moc....v podmínkách   dnešního Ruska nejen   oligarchové či špičky   pravoslavné církve.   Zdařená je především   kamera i zvolený exteriér.   Tento film rozhodně vybočuje   z řady filmů natáčených v   zemích Střední a Východní   Evropy a většinou jsou o   ničem..
POlYEKRAN
Lotte hledá draky (Lotte ja kadunud lohed)
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 3.12.2019
Estonská animace
Estonská animační škola se   nebojí natáčet   celovečerní animované   filmy. Film Lotte hledá draky   je pokračováním celé   série filmů, které vznikly   v koprodukci mezi studiem   Rijafilms (RIGA) a Eesti
Joonis Film v Tallinu.   Jednalo se o film ,,Lotta a   drak"
Magický hlas rebelky
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 26.7.2014
Balada je neúprostná cesta
,,Mám rád staré rozžaté   lampy. kam až dosáhnou. čas   stojí na místě a láska na   počátku. A smrt je vůči   nim bezmocná"   L.Fikar.

Zachytit a podat celistvý   obraz takové osobnosti, jakou   byla je Marta Kubišová, byl   nelehký úkol a filmové   režisérce a dokumentaristce   Olze Sommerové se to ve Filmu   ,,Magický hlas rebelky"   povedlo. Na 75 minutách
můžeme sledovat   příběh osudu zpěvačky,   která se stala
již   ,,legendou", ale nikdy   neztratila smysl pro vlastní   autenticitu a vlastní názor.   Vzlety a pády k životu   patří
a v případě   Marty Kubišové to platilo   dvojnásob. K filmu patří   nerozlučně i její hlas,   nejen jako průvodce, ale   především, svojí   barvitostí, syrovostí i   podáním..nesoucí v sobě   prvky šansonu i lidové   písně...(příkladem jak   silnou osobností musela být   Marta Kubišová již na   počátku své kariéry, je   okamžik, když líčí jak od   klavíru vyhodila
B.   Ondráčka se slovy ,,já si   to zahraju sama". Stejný   textař a hudebník se   podílel na tvorbě programu   ,,Golden Kids" v roce   1968. K dispozici pro   zpracování filmu bylo dost   dokumentárních snímků   (záznamy československé   televize,Filmy Jana Němce,   Videožurnál atd). a hlavní   kooproducent(česká   televize), nám i takto   poskytuje pohled
na   české dějiny v průběhu   několika desetiletí. Máme   tak předobraz ženy, která   měla a má překrásný hlas,   vypadala i vypadá jako   překrásná ženská (k tomu   patří umění   stárnout).Fenomén ,,Marta   Kubišová" byl a je   odrazem vnitřní integrity   člověka, věřícího v lidi   i sama sebe, víry v baladu,   kdy člověk někdy musí   draze zaplatit i když mu   zůstanou jizvy na duši...

  Jdou tajnou tichou tajgou   půlnoční
  jdou tajgou vlčí   stezkou pod stráží
    sluneční
  Na mapách   místa bílá
  a prázdné stránky   knih
  A v očích divná síla

  Tajga-blues tajga blues   ozvěnou
  hučí   v nich
  Hukot řek větru šum   bouře smích
  Za dlouhých   nocí....

Kino   AERO: 25.7. 2014.
Mlhy na Blatech
 
Přidáno: 7.11.2019
Půda, krev a tzv. selský film..
Termín ,,Selský film"   použil filmový publicista   Sulc po zhlédnutí filmu Jan   Cimbura v roce 1942. Do této   řady můžeme i zařadit i   další filmy jako např.   ,,Děvucha z Beskyd".   Premiéra filmu proběhla
14.1.1944 a byla   předvedena představitelům   protektorátních   zemědělských institucí.   Měla představovat krajinu   českého venkova a představu   o životě selského rodu,z   jehož osudu se nikdo   nevymkne, tedy ani mladý   Vojta (R. Hrušínský)
POLYEKRAN
Narozen 4. července (Born of the Fourth of July)
 
Přidáno: 16.9.2013
Americký válečný film
Film vznikl deset let po filmu   Hala Ashbyho ,,Návrat   domů", který byl   natočen v roce 1978 a silně   ho připomínal svým   námětem i zpracováním.   Jeho zářijové uvedení   jakoby zapadalo do doby, kdy   tato je vytočena z kloubů a   krysaři se opět ujímají   svých píštal, aby   svolávali k válečným   tažením...Oliver Stone dnes   již reprezentuje hlavní   proud americké filmové   tvorby a ta již tolik   nevybočuje od alternativ,   které kdysi nabízela..
Přesto jeho filmy patří   i dnes k těm lepším v době   televizního filmu
Nechte zpívat Mišíka
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 10.3.2017
Mám to v nebi dobrý, dobrý....
Jsou tzv. ,,velké   hvězdy", které   zazáří a brzy pohasnou.   Vladimír Mišík patří mezi   stálice, jež jsou   charakteristické svojí   povahou, resp. je osobností,   která má své charisma po   dlouhá desetiletí. Vzniklý   dokument nám představuje   rockového zpěváka nejen po   celou dobu působení na   domácí scéně, ale je i   doplněn velkým nadhledem i   značnou dávkou humoru. K   lepším scénám filmu   patří setkání dvou   veteránů Vladimíra Mišíka   s Radimem Hladíkem a   žertování nad přístrojem,   který měří dech, tedy   problém se kterým se oba   setkali. Zásluhou Vladimíra   Mišíka dorazily k nejedné   generaci básně českých   básníkú i texty, jež   vypovídali o době, ve které   obyčejní lidé žili.   Režisérce se podařilo   vytvořit pestrobarevnou   mozaiku a patří jí za to   poděkování, jako planetce   ,,Mišík", at tedy   dlouho ještě svítí..
Neviditelná ruka trhu: privatizace Barrandova
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 26.11.2013
Zatmění mysli (?)
60 minutový dokument Martina   Kohouta se snažil zachytit   ducha doby z počátku   devadesátých let a jako   jedna z prvních vlaštovek ji   ukazuje v podobě střípků   -resp. mozaiky, protože   samotná problematika   odstátnění FSB Barrandov by   podle Václava Marhoula vydala   na 24-dílný seriál. Jak se   zdá dějiny se mění a bude   se i měnit pohled na   jednotlivé kauzy, které byly   tehdy spojeny s privatizací   (možná, že by stálo   natočit i filmový dokument o   zániku Krátkého filmu v   roce 1992). Na hodinové   ploše se režisér Kohout   snažil o co nejjednodušší   zkratku, která poukázala na   jeden velký omyl, že se   český film neobejde bez   veřejné podpory, jak je tomu   v západoevropských zemích.   Barrandov byl v dějinách   české kinematografie   považován za ,,posvátnou   krávu", na kterou lze   těžko sáhnout, je otázkou,   co česká kinematografie   zánikem FSB ztratila -   zdůraznění, že se v   současné době natočilo   okolo 35 filmů, ještě   neznamená, že český film   je na tom dobře z hlediska   kvality a co česká   kinematografie v letech   1993-2013 získala (jako   nadhodnotu)? Mluvíme-li o   Zatmění mysli, tak ji   můžeme vztáhnout na ty,   kteří zařadili FSB do   první kuponové privatizace,   aniž by projevili zájem o   to, jak bude celý systém   financován (např. role   Milana Uhdeho jako ministra   kultury v tomto případě   byla daleko větší...a   dobrý pantáta ,,Tomáš   Ježek" v záběrech,   které mu jsou v dokumentu   věnovány přesně odpovídá   duchu doby - trh vyřeší   vše, akorát, že nemá oči,   aby viděl, uši aby   slyšel,ruce ani   nohy...Rozhodně je dobře,   že dokument vznikl a za to   patří režisérovi   poděkování..

POlYEKRAN
předpremiéra:
25.11.2013. Městská   knihovna v Praze. 19.00 hod.
Nick Cave: 20 000 dní na Zemi (20,000 Days on Earth)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 21.10.2014
Démoni kteří nikdy nespí
Aura pro rockovou hvězdu je   zároveň závazek, ale i   také vnoření do sebe sama   (nakolik bere sama sebe a   nakolik je schopna udržet   odstup). Nejlepší v tomto   dokumentu, jsou scény z   nahrávání či z koncertů   (sám o sobě Cave mluví   jako
o jiné   bytosti...resp. dříve, kdy   se dostával do extrémních   stavů, cosi z představení   génia i režiséra, který   začlení publikum do   představení...dnes již   zklidněný vlkodlak, který   se dříve bavil tím, co je   všeho schopen..V této   dokumentární biografii kamsi   zmizela a vytratila se Anita   Lynetová.. jeho původní   můza...takže obraz není   určitě zcela úplný a   celistvý..není to tak   nepodstatné, jak by se mohlo   zdát. Jeho písničky, o   kterých má vždy určitou   představu a rozvíjí ji, se   v určitém momentě stávají   samotnou entitou a žijí   svým vlastním životem.   Nahlédnout do tohoto   Australana znamená uvědomit   si, že vždy zajímala   čistota duše (přesahuje   život i smrt)inspirování   ikonografií i biblí se   táhne celým jeho životem, i   když někdy dostává až   bizardnější podobu.
(ale ta k životu   patří...všechno vyjde   najevo..mí přátelé se   vzdají. Uvidí mé dílo v   jiném světle. V jeho   postavě se tak i na plátně   setkává nutkání býti   rockovou hvězdou s její   aurou všeho, co k tomu   patří s zvídavostí kam   jít
(a jak bylo   uvedeno již v nadpise -   staří démoni, nikdy   nespí)...
Od východu do západu slunce: 14. dalajlama
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 24.4.2013
Slunce nad Tibetem
Ruský filmový dokument se   vyznačoval tím, že ukázal   dalajlamu v několika   polohách, v poloze   představitele
náboženské víry, v   filosofující poloze, kdy   dalajmama vysvětloval svůj   pohled na pojetí času nebo v   poloze politika, když   rozebíral svoje pohledy na   svět. Záběry
z jeho   prostředí, ve kterém žije   a pohybuje, pouze dokreslily,   že i tibetský duchovní   vůdce pozorně sleduje
okolní svět a občas ho   okomentovává svým smíchem.   Pro mnohé by bylo   překvapující jeho slova,   že jeho příští   reinkarnace může proběhnout   např. v Burjatsku či   Mongolsku
ruští   dokumentaristé zvolili jiný   úhel pohledu, než-li u   filmů spojených s osobností   14. dalajlami známe a to je   dobře, protože v jejich   filmu byl civilnější, resp.   lidštější
Pozor, chuligáni! (Uwaga, chuligani!)
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 11.10.2019
uvaga!
Do kin přišel tento film v   červenci 1956 (to bylo   těsně po událostech   Poznani) Film byl vyroben ve   dvou kopiich - jedna zůstala   doma, druhou Hoffmanovi   zabavili na letišti v Moskvě   (byla určena k obhájení   diplomové práce, kterou měl   autor obhájit na institutu   VGIK v Moskvě.) Filmový   recenzent Bogdan Kosinski   napsal:
Mladí filmaři   vystoupili odvážně a   napomáhají celé   společnosti...
Bylo by   zapotřebí, aby filmová   tvorba vytvářela více   takových filmů. Můžeme   mluvit o první vlně   polského dokumentárního   filmu -
tzv. černý   film- resp. pohled na   společnost pozbavenou   mýtizace jednoho období   ,,stalinismu", což do   velké ovlivnilo také   československou   dokumentární školu /střet   nastal na konferenci v
Banské Bytrici/. POlská   dokumentární škola   pokračovala druhou etapou   1968-1972, pak v ve filmech   ,,Morálního neklidu" a   zcela jinou podobu nabrala po   roce 1990, kdy se snažila   vypořádat s obdobím   osmdesátých let..
Psanci a andělé (Outlaws and Angels)
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 2.2.2019
Násilí nenenahradí vestern
Tento film spíše vypovídá   o tom v jaké zemi vznikal (a   to v širších
souvislostech) a že   nedosáhl většího ohlasu i   v zahraničí se zdá býti   logické..Už na   Tarantinových filmech bylo   vidět základní, že jeho   filmy ztrácejí na   příběhu, ale to nelze od   takového posunu žánru,   jakým byl filmový western   ani požadovat, spíše je a   již
dlouho položen   důraz na akčnost, zvýšení   počtu zabitých atd.   Podívá-li se člověk   dnešními očima uvidí   všechno to, co se dnes
ve Spojených Státech   objevuje a to, co mnozí   nechtějí vidět..
POlYEKRAN
Rozchod Nadera a Simin (Jodaeiye Nader az Simin)
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 24.3.2012
Rozchod Nadir a Sim Svět za sklem (okolo nás)
Sklo -jako metafora, ale také   jakoto, co odděluje ve   filmu
rozchod Nadera a   siman sehrává svou   důležitou roli -když např.   dcerka (Tempe) hledí na svou   maminku chystající se k   odchodu. Svět konfliktu a   předčasné dopělosti, svět   střetu věrouky -res.   náboženství a liberální   touhy po osobní svobodě.   Svět těch, kteří chodili v   Teheránu do ulic asvět   venkovských lidí, kde se   zastavil čas.
Tento   film není jen o současném   Iránu, ale ač se to bude   vzdát přitažené za vlasy -   také o Evropě. Oba herečtí   protagonisté se svými rolemi   vyrovnali se ctí i kameraman   využil ulic, které jsou   přeplněny auty k   zdokumentování
  toho, s čím se součastná   Metropole potýká. Za   zdánlivým příběhem o   rozvodu nalezneme   vícevrstavný film, které   nastoluje režisér v   samotném závěru filmu. A   jak si na ně odpoví divák,   tak to ponechává zcela na   něm
POlYEKRAN
Sedm statečných (The Magnificent Seven)
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 24.3.2012
Sedm statečných
Další klascký Western,   který měl ukázat, že i   dobro vítězí nad zlem i   když někteří z hrdinů   žijí na hranici zákona, tak   mají své kladné stránky a   jejich smrt
je pro   některé vykoupením.
Studená válka (Zimna wojna)
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 2.1.2019
Studená Válka
I ve svém druhém filmu   režisér vyšel ze své   životní zkušenosti, kterou   bylo Polsko druhé poloviny   šedesátých let a mimo to   jeho otec vášnivě miloval a   poslouchal jazz, což se   nutně promítlo i do   přípravy scénáře k filmu.   Dnešním divákům občas   chybí nejen historická   zkušenost (zde je omlouvá   věk), ale také především   kulturní zkušenost s našimi   sousedy...POlYEKRAN
Šlechetný cowboy Sandy
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 12.9.2015
Komičnost české podoby westernu
Podoba česky natočeného   westernu se vždy vyznačovala   nadhledem nad věcí i smyslem   pro nadsázku, která byla v   šedesátých letech českým   filmařům vlastní - hrdina   byl hrdinou i když   prohrával, zatímco i padouch   v sobě nesl i sympatické   rysy a dialogy ve filmech byly   vystavěny mistrně. Filmová   tvorba a to jak animovaná   (Václav Bedřich) tak i   hraná má své kouzlo i po   mnoha letech
Švédská teorie lásky (The Swedish Theory of Love)
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 20.3.2016
Dokument jako esej?
Tak hovořil samotný   režisér o svém filmu, když   byl v Praze promítán letos v   březnu (nelze se divit, že   část švédské kritiky   odmítla, protože mířila k   některým legendám, na   které byla švédská   společnost hrdá - korektnost   ve vztahu k migrantům,   politika ,,Welfere   státu" a ukázala na   výrazný rys atomizace   společnosti - jenže ani   samotný režisér   nepřekročil ve svém úhlu   pohledu někam dále i když   vyrostl v jiném kulturním   prostředí (Itálie), kde   měli lidé k sobě blízko na   rozdíl od tolik zdůrazněné   nezávislosti na druhých   lidech..Zde se promítl i   osobní pohled samotného   režiséra (vyspělá   postindustriální společnost   sama sebe dezintegruje a její   úspěšnější členové   opouštějí méně   úspěšné jakoby ze strachu,   že se jejich neúspěchem   nakazí - střední vrstvy   ztrácejí tu schopnost,   která společnost spojuje   (obraz švédských hippies   byl sice krásný, ale už   dávno nepřevládá v   životě švédské   společnosti, zde asi   režisér nám chtěl   zkrášlit jaká ta   společnost bývala i když   ani tehdy nebyla bez   problémová) Film začínal   jako dokument - obrazy např.:   Olafa Palmeho a jiných   osobností z počátku   sedmdesátých let ukazovaly   jakým směrem se chtělo   vydat, ale doba to velmi   rychle změnila. Režisér   hledal svůj obraz a snažil   se vyjádřit filmovými   prostředky švédskou   společnost, ale takové   otázky, jakými je sociální   exkluze a pokles sociální   integrace (proč?) u něho   nenaleznete......

POLYEKRAN
Tanečnice
 
Přidáno: 7.11.2019
Film a peníze
Samotný film měl svojí   nákladovostí to, co bylo na   Barrandově natočeno - bylo   postaveno okolo 37 staveb se   zákulisím mnoha divadel a   oper. J. Zázvorka postavil   nástupiště v Bruselu,   Vídni..Produkce filmu byla   překročena o 3,7 milionu   korun, Film stál okolo deseti   milionu korun, z toho pět   milionu byla bezúročná   půjčka od protektorátního   ministerstva osvěty a   kultury.film vydělal okolo   šesti milionu korun a byl   takto prodělečný.. Pro   srovnání film Otakara Vávry   ,,Stastná cesta" stál   okolo sedmi milionu a úvěr   od příslušného   ministerstva byla okolo   čtyřech milionu a v kinech   vydělal pět milionu   korun.
Ukazuje se, že   ne vždy byla filmová tvorba   i za protektorátu   výdělečná a některé   dluhy zdědil Miloš Havel i z   tohoto období
POLYEKRAN
Tenkrát na Západě (Once Upon a Time in the West; C'era una volta il West)
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 24.3.2012
žánrový Western
Film s vynikájící filmovou   hudbou, základní melodií a   výborně zahraný.   Překračoval hranice   tehdejšího typického   westernu nejen oijetím ale   využitím kamery aj.

TV Program

ČT1 - Paní Bohdana

10:20 - 11:25

34 minut již uběhlo
31 minut zbývá do konce

ČT2 - Krajina pro motýly

10:50 - 11:10

4 minut již uběhlo
16 minut zbývá do konce

NOVA - Specialisté (2017) [TV seriál]

09:50 - 11:00

64 minut již uběhlo
6 minut zbývá do konce

Prima - Tak blízko nebi (2004) [TV fil...

10:45 - 12:30

9 minut již uběhlo
96 minut zbývá do konce

Český lev Oscar

Filmová databáze v číslech

Filmů: 159393
Osobností: 652249
Fotografií: 610797
Plakátů: 292572
Obsahů a biografií: 146537
foto

Komerční sdělení

Seznam DVD

Potřebujete si udělat pořádek ve filmech? Tak právě pro Vás je tu tento program.

foto

Filmová škola

Staňte se hercem, herečkou.

foto

Poslední komentáře

Ready Player One: Hra začíná (20...

Jak

Ready Player One: Hra začíná
už to bývá,když je kniha   super,film nikdy(nebo alespoň   v drtivé většině)   nedosáhne její kvality. Pro   toho kdo nečetl, je to asi   fajn více >

Autor: Máša13 | Hodnocení: 7 / 10

Kaktusový květ (1969)

Kaktusový květ
Film, který můžu dvakrát   za rok. Ingrid Bergman   zahrála jako za mlada, na   druhé straně debutující   Goldie Hawn jako ostřílená   hvězda. více >

Autor: Petrkey | Hodnocení: 9 / 10

Ohnivé ženy se vracejí (1986) [T...

Ohnivé ženy se vracejí
Asi nejslabší díl této   zábavné trilogie. Duše   upálených čarodějek Marty   a Magdy se tentokrát ocitnou   v tělech zlodějíčků,   kteří více >

Autor: topipig | Hodnocení: 5 / 10

Ohnivé ženy (1984) [TV inscenace...

Ohnivé ženy
První díl Podkalského   triptychu o ohnivých ženách   začíná jejich upálením v   17. století. Po asi tři sta   letech si jejich hříšné   duše více >

Autor: topipig | Hodnocení: 6 / 10

The Courier (2019)

The Courier
Povolání kurýra v rámci   akčního filmu je zřejmě   stále v kurzu a tak tu máme   další takový snímek, v   současné genderové době   více >

Autor: martin.stusak.9 | Hodnocení: 8 / 10

Zdarma
aplikace
pro mobil
ke stažení

Copyright © 2003-2019, HyperMedia, a.s.. Všechna práva vyhrazena. Návštěvnost měří NetMonitor.
Šíření nebo publikování jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno.

Load: 0.019/0.008
Partneři:
Hyperreality.cz | Hyperslevy.cz | Hyperinzerce.cz | Bleskove.cz | IQport.cz